Verse kwaliteitsplanten, rechtstreeks van de kwekerij: met liefde verpakt en bij jou bezorgd!

Garantie en retourbeleid

Beschadigde of ontbrekende producten?

Wij verzenden al onze producten met de grootst mogelijke zorg en doen er alles aan om de producten in goede staat bij je te krijgen. Is de plantenbak, pot of plant toch beschadigd aangekomen? Stuur dan binnen 48 uur na ontvangst van je bestelling een mail naar info@dekamerplanterij.nl met je bestelnummer, klacht en een foto van de beschadiging, zodat we samen tot een goede oplossing kunnen komen!

Hebben wij per ongeluk het verkeerde product geleverd of ontbreekt er een product in je bestelling? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten via info@dekamerplanterij.nl zodat wij dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen!

 

Ruilen en retourneren

De wet regelt dat levende en bederfelijke producten, zoals planten en bloemen, niet onder het herroepingsrecht vallen. Je kunt planten en bloemen daarom niet retourneren of ruilen bij de KamerPlanterij.

De reden dat de KamerPlanterij deze wettelijke uitzondering op het herroepingsrecht in acht neemt, is dat planten en bloemen een retourproces doorgaans niet (goed) zullen overleven. Goede planten en bloemen moeten vernietigen is natuurlijk super zonde en onwenselijk. Om dit te voorkomen, is ruilen en retourneren daarom helaas niet mogelijk. Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten vallen ook buiten het wettelijke herroepingsrecht, zo ook bij De KamerPlanterij. Denk bijvoorbeeld aan een plant-pot-combinatie (een plant gekocht inclusief pot). Het toch retourneren of aan de deur weigeren van producten die zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, gebeurt op eigen risico en er volgt geen terugbetaling van het aankoopbedrag.

We moedige onze klanten daarom altijd aan bewust te shoppen, zodat je zeker weet dat je het product kiest dat aansluit op je wensen. Heb je vragen of twijfel je wat voor jou de beste keuze is? Neem dan contact met ons op: we helpen je graag!

Hoe komt het dat de planten van De KamerPlanterij een retourproces mogelijk niet overleven, ze zijn toch van goede kwaliteit?

Onze planten en bloemen worden doorgaans rechtstreeks van de kweker bij jou geleverd: ze zijn daardoor super vers en van topkwaliteit. De kweker is namelijk gespecialiseerd in het veilig opslaan, bewaren, verpakken en verzenden van planten en bloemen, zodat ze het logistieke proces goed doorstaan. 

De planten of bloemen na dit proces, en na het doorstaan van diverse temperaturen en diverse hoeveelheden (zon)licht, direct nogmaals te verzenden, is helaas onwenselijk. 

Geretourneerde planten en bloemen komen vaak in slechte staat of dood aan, waardoor ze helaas moeten worden vernietigd. Dat is natuurlijk geen goed idee.


Annuleren

Heb je een bestelling geplaatst en wil je deze annuleren? Dit kan, mits het product nog niet voor jou verpakt en/of verzonden is. Stuur indien je jouw bestelling wilt annuleren zo snel mogelijk een mail naar info@dekamerplanterij.nl Wij nemen binnen 24 uur contact op om te laten weten of de bestelling nog geannuleerd kan worden. Indien dat het geval is zorgen we dat het aankoopbedrag binnen 7 dagen wordt teruggestort. 


Garantie

Wij doen er alles aan om jouw bestelling in goede staat bij jou thuis te bezorgen. De planten en bloemen komen rechtstreeks van de kwekers en bij de kwekers vinden altijd diverse kwaliteitscontroles plaats. Is je kamerplant, plant of bloem toch beschadigd aangekomen? Neem dan binnen 48 uur na levering contact met ons op via info@dekamerplanterij.nl zodat we samen tot een oplossing kunnen komen die voor jou het beste is!

Het leveren van producten van goede kwaliteit, heeft onze hoogste prioriteit. Al onze potten, planten en bloemen moeten volgens de wet voldoen aan de redelijke verwachting die jij daarvan als consument mag hebben. Vind je dat dit niet het geval is? Neem dan zo spoedig mogelijk na constatering daarvan contact met ons op, we doen er dan alles aan om met jou tot een goede oplossing te komen!

Planten hebben de juiste verzorging nodig om goed te kunnen groeien en lang mooi te blijven. Let daarom altijd goed op dat je een plant koopt die past bij je (binnen)klimaat en de hoeveelheid schaduw en zonlicht in de woning of tuin. Neem ook alle adviezen omtrent het geven van water en voeding zorgvuldig in acht. Nu deze verzorging niet te controleren is, en maatwerk vereist, kunnen wij geen garantie bieden op het sneller dan gehoopt doodgaan of ziek worden van planten. Wel willen we er natuurlijk alles aan doen dat jij zo lang mogelijk van je bestelling kunt genieten. Heb je daarom vragen of twijfels over de verzorging, of wordt de plant minder mooi of ziek? Neem dan gerust contact met ons op, zodat we je kunnen adviseren. 


Klachtenprocedure

We zetten ons dagelijks tot het uiterste in voor tevreden klanten. Heb je desondanks toch een klacht over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op via info@dekamerplanterij.nl en noem in je mail je bestelnummer en klacht en voeg eventueel foto´s toe. Wij zullen dan zo snel mogelijk, maar altijd uiterlijk binnen 14 dagen, op je klacht ingaan, waarbij ons doel natuurlijk altijd is om je klacht naar tevredenheid op te lossen. 

Speciale instructies voor de verkoper bij uw bestelling
Voeg een kortingscode toe

Wat zoek je?